Z technologią podbijesz branżę piekarniczo-cukierniczą

[29.09.2016] Branża piekarniczo-cukiernicza prężnie się rozwija, między innymi za sprawą wszechobecnych technologii. Rozwiązania IT dla piekarni i cukierni to nie tylko wsparcie w zarządzaniu, to również kontrola magazynów czy śledzenie receptur. Niewątpliwie, nowoczesne systemy IT to mnogość funkcji, które na co dzień ułatwiają prowadzenie biznesu. Razem z firmą NetPOS, specjalizującą się we wdrażaniu rozwiązań informatycznych dla firm, przedstawiamy możliwości systemów skrojonych na miarę potrzeb piekarni i cukierni. 

Sprawna obsługa zamówień

Zamówienia, to ta część funkcjonowania firmy, która dosyć często sprawia problemy, bez względu na branżę, w której działa przedsiębiorstwo. Jednak w przypadku piekarni i cukierni, gdy w tej części ich funkcjonowania tworzy się luka, to wpływa to szczególnie na firmę, gdyż w efekcie zachwiana może zostać ciągłość produkcji. Dlatego zinformatyzowanie tego procesu, poprzez dobór odpowiedniego oprogramowania, przynosi same korzyści, a w tym niweluje ewentualne przestoje wynikające np. z błędów w zamówieniach składników do produkcji. – Wprowadzanie zamówień poprzez system pozwala kontrolować m.in. stan magazynowe, terminy dostaw i ilości zamówionych produktów. Dzięki systemom można błyskawicznie rejestrować wszystkie zamówienia oraz bezpośrednio z systemu generować dokumenty sprzedaży. Oprogramowanie np. dla piekarni pozwala m.in. zamawiać towary w jednostkach podstawowych, tzn. w przypadku piekarni w kilogramach – wyjaśnia Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS.

Magazyn w zasięgu ręki

Zdalne zarządzanie dowolną liczbą magazynów, to kolejna funkcjonalność ułatwiająca pracę piekarni bądź cukierni. Samo kontrolowanie stanów magazynowych nigdy nie było takie proste, gdyż korzystając z programu do zarządzania można sprawdzić w systemie stan ilościowy i wartościowy towarów. Dodatkowo, system pozwala w łatwy sposób przeprowadzać remanent, bez obawy że coś zostanie przeoczone. Oprogramowanie to również bezpośredni dostęp do wszystkich dokumentów magazynowych.

Receptury pod kontrolą

Możliwość wprowadzenia dowolnej ilości przepisów i receptur danych wyrobów oraz ich dowolne modyfikowanie, to kolejna zaleta systemów do zarządzania. Dodatkowo, mając dostęp do magazynu można szacować ile składników zostanie wykorzystanych do wyrobu w przypadku wykorzystania danej receptury. Co więcej, oprogramowanie pomaga tworzyć kalkulacje wszelkich kosztów związanych z wykorzystywanymi składnikami.

Raporty w mgnieniu oka

Systemy ułatwiają również generowanie raportów, bowiem w zaledwie w kilka sekund można przygotować analizy związane ze sprzedażą, promocjami czy magazynem. Dzięki raportom można praktycznie online sprawdzić, które produkty najczęściej się sprzedają, które zaś cieszą się mniejszą popularnością. Dodatkowo, można generować raporty dotyczące pracy personelu, spędzonych przez nich w cukierni lub piekarni czy przyznawanych rabatów.

- To tylko niektóre z możliwości systemów do zarządzania, które pomagają funkcjonować i rozwijać się firmom z branży piekarniczo-cukierniczej. Wdrożenie takiego oprogramowania dodaje firmie skrzydeł, gdyż pozwala zdalnie i praktycznie online kontrolować wiele procesów w firmie, a tym samym korygować ewentualne błędy lub luki – podsumowuje Rafał Marek z NetPOS.

Materiał opublikowany we wrześniowo-październikowym wydaniu Mistrza Branży.