Piekarnia ze wsparciem oprogramowania

[13.09.2016] Ręce białe od mąki, piec, w którym rumieńców nabierają wypieki, a wszędzie unoszący się charakterystyczny zapach – tak „przeciętny” zjadacz chleba wyobraża sobie pracę piekarni. Jednak, prowadzenie i zarządzanie piekarnią, to ciężki kawałek chleba. 

Na szczęście ze wsparciem oprogramowania dla piekarni i cukierni, zarządzanie tym biznesem jest znacznie ułatwione. Razem z firmą NetPOS podpowiadamy,  jak oprogramowanie dla piekarni może pomóc zapanować nad całą produkcją? Jakie funkcjonalności systemów sprawdzą się właśnie w piekarniach? 

Nowe rozwiązania informatyczne, to podstawa w produkcji spożywczej, również w piekarniach, w których produkcja i dostawa jest znacznie utrudniona, przez to, że produkt musi docierać do klientów praktycznie zaraz po zejściu z „taśmy produkcyjnej”. Zapanowanie nad produkcją, dostawą i magazynem oraz sprzedażą jest w tym biznesie nie lada wyzwaniem. Programy informatyczne, które wspierają obsługę produkcji i proces sprzedaży są w tym biznesie już jednym z podstawowych narzędzi wspierających cały proces od produkcji do sprzedaży. – „Zarządzanie zamówieniami stałymi i specjalnymi, planowanie dostaw, projektowanie receptur, prowadzenie stanów magazynowych wyrobów i surowców, wsparcie dla rozliczania produkcji, to tylko niektóre z funkcjonalności oprogramowania dla piekarni, które w dużej mierze pomagają w zarządzaniu całą piekarnią. Warto podkreślić, że ilość modułów z dostępnymi rozwiązaniami, które można wdrożyć w danej firmie jest bardzo duża, stąd każdy może wybrać te, które pomogą w zarządzaniu właśnie jego piekarnią” – przekonuje Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS zajmującej się sprzedażą i wdrażaniem nowoczesnego oprogramowania dla biznesu, w tym dla branży piekarniczo-cukierniczej.

Cenne funkcjonalność
Ilość dostępnych funkcjonalności, które posiada oprogramowanie dla piekarni jest ogromna. Wdrażając program można wybrać kilka niezbędnych i z czasem poszerzać o kolejne moduły, lub od razu wdrożyć większość niezbędnych do zarządzania codzienną pracą modułów. I tak np. dla  zarządzających piekarnią niezwykle wartościową funkcją jest precyzyjne definiowanie receptur, zarówno pieczywa, jak i wypieków cukierniczych. Dzięki temu, każdy pracownik, nawet nowo wdrożony do pracy, może sprawdzić, ile dokładnie poszczególnych składników potrzebuje z magazynu do wypieku konkretnych produktów. Inną, przydatną funkcjonalnością jest również sortowanie wypieków po różnego rodzaju składnikach, np. alergennych.
Piekarnie, które swoje wypieki oferują nie tylko osobom fizycznym, ale dostarczają je do restauracji czy pubów mogą skorzystać z  funkcjonalności, jaką jest możliwość składania na bieżąco przez sieć sprzedaży informacji o zapotrzebowaniu na produkty i wypieki.. Dzięki temu wiadomo, ile towaru piekarnia ma przygotować na kolejny dzień i tym samym można od razu zaplanować również produkcję oraz dostawy.

Oprogramowanie ułatwia sprzedaż
„Oprogramowanie wspiera również proces sprzedaży. Wszystkie produkty zgromadzone są w systemie i pracownicy nie muszą zapamiętywać wszystkich towarów z oferty i ich cen, a także dokładnego składu. Co więcej personel posiada dokładną informację o ilości produktów, jaka jest jeszcze w magazynie – dodaje Rafał Marek. 
System generuje również szeroki wachlarz podpowiedzi dla pracowników, dzięki czemu wiedzą np. o aktualnych promocjach konkretnych produktów. Osoby zarządzające mają zaś możliwość centralnej zmiany np. cen na poszczególne produkty. Dzięki temu nie ma konieczności wprowadzania korekt w każdym sklepie z osobna. System sam podpowiada pracownikom dokonaną zmianę. 

Materiał opublikowany na portalu Mistrz Branży.