10 faktów o oprogramowaniu dla piekarni

[11.08.2016] Piekarnia lub cukiernia z komputerowym centrum dowodzenia produkcją, dostawami i sprzedażą niczym z filmów science fiction? Tak, to jest możliwe, ale wystarczą do tego firmowe komputery i jeden, ale dobry program dla biznesu, który pozwoli kontrolować piekarnię na każdym etapie produkcji i sprzedaży.

Razem z firmą NetPOS, oferującą i wdrażającą nowoczesne oprogramowanie dla biznesu, przedstawiamy dziesięć ważnych faktów związanych z oprogramowaniem dla branży piekarniczo-cukierniczej.

Programy do zarządzania i sprzedaży otwierają całkiem nowe możliwości dla biznesu. Nie inaczej jest w branży piekarniczo-cukierniczej. Technologie przeznaczone dla piekarni i cukierni posiadają wiele funkcji specjalnie dostosowanych do specyfiki tego biznesu.  

1. Prosta obsługa
Systemy przeznaczone dla piekarnią i cukierni są na tyle proste, że z powodzeniem mogą je obsługiwać nawet dzieci. Wystarczy podstawowe przeszkolenie personelu z ich obsługi i można pracować. Wszystko dzięki intuicyjnemu menu oraz czytelnemu interfejsowi.

2. Zaawansowane możliwości wyszukiwania 
Systemy dla piekarni posiadają bardzo przydatną funkcję, czyli opcję szczegółowego wyszukiwania. Jeśli dane produkty i składniki są dobrze opisane w systemie, to można wyszukiwać je po wybranych informacjach. Szczególnie przydatna jest np. opcja „zawiera/nie zawiera”, która pozwala szybko znaleźć informacje dotyczące składu wypieków, np. czy dany produkt zawiera gluten, laktozę lub inne składniki.

3. Promocje
Promocje i dodatkowe rabaty ustawione w systemie, pozwalają na uatrakcyjnienie oferty cenowej. Systemy POS, które są dostosowane do pracy w piekarniach umożliwiają ustanawianie promocji dla poszczególnych produktów czy grup produktowych, np. w postaci zniżek lub bonusowych produktów dodawanych do podstawowych zakupów. Te rozwiązania są na stałe wprowadzone do systemu, zatem nie trzeba dodatkowo ustawiać zasad promocji, a tylko wybrać odpowiednią opcję z systemu.  

4. Kontrola
Oprogramowanie daje możliwość nie tylko bieżącej kontroli stanów zamówień czy poziomu zaopatrzenia magazynów. Systemy POS to również stały nadzór pracy pracowników, poprzez możliwość sprawdzenia ich obecności oraz rozliczanie czasu pracy. Dodatkowo, oprogramowanie pozwala na bieżąco śledzić system rabatów, jakość serwisów oraz ilości sprzedanych produktów. I najważniejsze, system posiada moduł analityczny, dzięki któremu można analizować sprzedaż.

5. Zamówienia specjalne
Technologie wdrażane w firmach z branży piekarniczo-cukierniczej pozwalają również na obsługę zamówień specjalnych. Systemy pozwalają na dokładne scharakteryzowanie zamówienia czy precyzyjne opisanie wypieku, a także wprowadzenie zaliczek i innych ważnych informacji, jak termin realizacji zamówienia, sposób odbioru, miejsce dostawy, itp. Dodatkowo, system POS umożliwia dodawanie notatek do zamówień, np. co ma być wpisane na zamawianym torcie.

6. Receptury w jednym miejscu
W gastronomii, w tym również w piekarniach liczy się precyzja, stąd też wbudowany w system POS moduł receptur, dzięki któremu każdy wie jakich oraz w jakich ilościach składników użyć. Kontrola receptur jest bardzo ważna, gdyż nie są generowane niepotrzebne koszty związane ze stratami produktów. Co więcej, niezależnie od tego czy pracownicy pracują w piekarni od dawna czy też dopiero rozpoczynają swoją przygodę z wypiekami, mogą każdorazowo sprawdzić, jakich składników powinni użyć.

7. Elektroniczna wymiana dokumentów
Technologie dla piekarni umożliwiają składanie zamówień, przyjmowanie dostaw, jak  również obsługę zwrotów. Wszystko za pomocą systemu. Pracownicy nie muszą każdorazowo spisywać zamówień na kartkach i wysyłać ich faksem czy dyktować ich telefonicznie. Odejście od „ręcznej” obsługi to duża oszczędność czasu i sposób na uniknięcie pomyłek.  

8. Optymalizacja pracy w kuchni
Systemy POS pomagają również ograniczyć czas, który kuchnia potrzebuje na przygotowanie potraw. System każdorazowo wyświetla zestawienie wszystkich zamówionych dań. Dzięki czemu kuchnia może jednocześnie realizować kilka zamówień.

9. Raportowanie
Oprogramowanie dla piekarni posiada również istotną funkcję, czyli raportowanie. Dzięki niej można na bieżąco analizować i śledzić różnego rodzaju wskaźniki, dotyczące np. sprzedaży, magazynu czy dostaw lub dziennych bądź miesięcznych utargów.

10. Zarządzanie sieciami piekarni
Oprogramowanie dla piekarni ma również wiele funkcjonalności do zarządzania całymi sieciami. Umożliwia między innymi dokonywanie modyfikacji w menu czy w cennikach we wszystkich lokalach, niezależnie od źródła ich wprowadzania. Osoby odpowiedzialne za zarządzanie mogą również w łatwy sposobów generować raporty na podstawie danych ze wszystkich zarządzanych lokali.

Materiał opublikowany na portalu Mistrz Branży.