10 zalet systemów POS dla restauracji z obsługą kelnerską

[19.10.2016] Szybkie przekazanie do kuchni zamówienia, dobra kolejność wydania potraw, dzielenie rachunków, wystawienie faktury Vat - to tylko niektóre zalety pracy na systemach POS w restauracjach z obsługą kelnerską. Firma NetPOS, wdrażająca oprogramowanie gastronomiczne, wybrała 10 najważniejszych funkcjonalności systemów, które pomagają zespołowi kelnerskiemu w obsłudze klientów.

1. Dwustronna komunikacja - komunikacja miedzy kuchnią a salą, to podstawa. Dlatego systemy POS umożliwiają szybszą i precyzyjniejszą komunikację tych dwóch kluczowych obszarów. Wszystkie informacje od kelnera wpisane w system POS trafiają bezpośrednio do kuchni i wyświetlają się na specjalnych monitorach. Dzięki temu kelner nie musi biegać między kuchnią a salą. Wystarczy, że wszystkie informacje skierowane do kuchni wpisze w POS, a te od razu trafią do kuchni.

2. Kolejność wydawania potraw – dobry system POS podpowiada kelnerowi i kuchni kolejność wydawania poszczególnych dań. Doświadczeni kelnerzy obserwują tempo konsumpcji kolejnych dań przez gości i informują kuchnię, że kolejna potrawa powinna być już wydawana. Systemy POS posiadają funkcjonalność, dzięki której kelner wpisuje w POSie potrzebę wydania dania dla swoich gości, a informacja natychmiast trafia do kuchni. 

3. Łączenie i dzielenie rachunków – to podstawowa funkcja bardzo przydatna w restauracjach. Klienci bardzo często robią roszady przy płatnościach, o których informują dopiero przy wystawieniu rachunku. System POS umożliwia dzielenie i łączenie rachunków np. pozycja do pozycji, procentowo, kwotowo, itp. 

4. Wystawienie faktury przez kelnera -  teraz kelnerzy nie muszą już zapisywać danych do faktury i przekazywać ich do księgowości do wystawienia. Wystarczy, że dane wprowadzą na POSa i od razu sami wydrukują fakturę dla klienta.

5. Proste rozliczenie z kelnerem – cały proces rozliczania pracy kelnera jest dużo szybszy i prostszy, gdy restauracja pracuje na systemie obsługi sprzedaży. Manager widzi w systemie z jakim saldem każdy kelner rozpoczyna i kończy dzień pracy. 

6. Stornowanie zamówień – w momencie, gdy klient zmienia zdanie w kwestii swojego zamówienia, kelner ma możliwość zmiany tego w systemie i wysłanie nowego komunikatu do kuchni. Jednak system posiada specjalne zabezpieczenie, aby zarządzający lokalem widzieli historię stornowanych pozycji. 

7. Wprowadzanie uwag do zamówień – gdy klient zmienia/modyfikuje danie, np. życzy sobie burgera, ale bez ketchupu – wystarczy, że kelner wprowadzi uwagę na POS, a ta trafia bezpośrednio do kuchni z całym zamówieniem. 

8. Definicja sekcji – system umożliwia podzielenie lokalu na sekcje (np. ogródek, sala na I piętrze, itp.) i nadanie dostępu kelnerom do wybranych lub wszystkich sekcji.

9. Zamykanie i otwieranie kilku rachunków na jednym stoliku – w momencie, gdy do stolika dosiadają się kolejne osoby, kelner ma możliwość otwarcia kolejnego rachunku. 

10. Stolik bez reakcji – system pozwala ustawić określony czas, po którym kelner musi zareagować, np. jeśli przez 20 minut nic nie dzieje się przy danym stoliku – klienci nie zamawiają, to stolik w systemie POS podświetla się np. na czerwono, co jest informacją dla kelnera, że należy do gości podejść.

Systemy POS mają  wiele ciekawych funkcjonalności, które są pomocne w pracy lokali z obsługą kelnerską, a po więcej informacji zapraszamy do nas: www.netpos.com.pl

Materiał opublikowany na portalu Horecanet.pl