Chcesz podbić rynek? Zainwestuj w oprogramowanie

[13.09.2016] Smaczna kuchnia, urozmaicone menu, nieszablonowy wystrój, atrakcyjne ceny, to tylko  niektóre z czynników, które sprawiają, że goście odwiedzają dany lokal. Jednak przy tak ogromnej ilości działających na rynku restauracji, spełnienie nawet wszystkich tych czynników może nie wystarczyć. Jak zatem w walce o pozycję rynkową może pomóc oprogramowanie gastronomiczne?

Oprogramowanie gastronomiczne ma dwie główne zalety. Przede wszystkim każdy lokal gastronomiczny wyposażony w oprogramowanie działa znacznie sprawniej i efektywniej. Oprogramowanie to również ogromna wygoda dla osób zarządzających i dla personelu, który na co dzień na nim pracuje. Wdrożenie oprogramowania gastronomicznego w restauracji znacznie usprawnia wiele procesów i realnie pomaga w walce o klientów, już nie tylko wyjątkowym smakiem potraw, ale także np. szybkością i jakością obsługi. Jednak, każdy lokal jest inny i ma inne cele biznesowe oraz potrzeby. Stąd wybór oprogramowania nie może być przypadkowy. - Inwestycja w oprogramowanie powinna być poprzedzona analizą potrzeb danego lokalu. Kiedy już wiemy na czym najbardziej nam zależy, kolejnym etapem jest właśnie wybór systemu do zarzadzania restauracją. Ten etap zawsze przeprowadzamy wspólnie z klientem i dopasowujemy poszczególne funkcjonalności oprogramowania do wymagań i specyfiki lokalu. Wybieramy odpowiednie moduły, tak by pracownikom i właścicielom restauracji lub innego rodzaju lokalu gastronomicznego pracowało się sprawnie i wydajnie. Oprogramowanie w ogromnym stopniu odciąża kadrę zarządzającą i pracowników, dając im tym samym  dodatkowy czas na obsługę klientów – przekonuje Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS.

To się opłaca 
Dobre oprogramowanie to spory wydatek, ale mogą sobie na niego pozwolić wszystkie lokale, bez względu na wielkość oraz przychody. Wszystko dlatego, że zbudowane jest z modułów, które wraz z rozwojem restauracji można dokupywać. Jednak mimo konieczności poniesienia dodatkowych kosztów związanych z wdrożeniem oprogramowania, już na starcie bardzo szybko okazuje się, że ta inwestycja szybko się zwróci. Nie chodzi tutaj tylko o konkretną kwotę, która wraca do budżetu, ale także  o komfort pracy pracowników czy zadowolenie klientów. Oprogramowanie dla gastronomi w dużym stopniu pomaga zarządzać lokalem gastronomicznym, bowiem szereg z pozoru banalnych funkcjonalności w perspektywie czasu znacznie ułatwia codzienną pracę. -„Korzystanie z oprogramowania dla gastronomii jest niezwykle intuicyjne. Pracownicy za pomocą systemu mogą między innymi dodawać notatki do poszczególnych zamówień, dzięki czemu cały personel wie czy np. dany gość nie jest na nic uczulony. Oprogramowanie gastronomiczne bez najmniejszego problemu współpracuje z urządzeniami fiskalnymi, drukarkami paragonowymi (tzw. bonownikami), wagami, szufladami kasowymi, terminalami kart płatniczych czy czytnikami kodów kreskowych” – dodaje Rafał Marek. Systemy ułatwiają również pracę personelu, dając im pełen wgląd na wszystkie stoliki na sali, dzięki temu pracownicy wiedzą, które stoły należy obsłużyć, które czekają już na zamówione dania, a które oczekują na uregulowanie rachunku. Co więcej, systemy usprawniają komunikację między salą, a kuchnią.
Inwestycja w oprogramowanie daje dużą przewagę nad konkurencją. Restauracjami, w których wdrożono systemy gastronomiczne nie tylko lepiej się zarządza, ale i szybciej się je rozwija. Zatem niezależnie od wielkości restauracji, wdrożenie oprogramowania gastronomicznego zwiększy potencjał lokalu, a co za tym idzie umocni również jego pozycję na rynku.

Materiał opublikowany na portalu Horecanet.pl