Trendy kluczem, aby przyciągnąć gości do restauracji

[21.07.2016] Lokale z kuchnią francuską, włoską, meksykańską, bary wegańskie i z burgerami, naleśnikarnie, plackarnie… Głodny klient ma w czym wybierać. Zatem, jak go przyciągnąć właśnie do nas i sprawić by zaglądał regularnie? Warto prześledzić aktualne trendy w branży gastronomicznej, bo przynajmniej część z nich to sposób na skuteczne zaproszenie gości do lokalu.

Podążanie za modą, to często klucz do sukcesu w branży gastronomicznej, bowiem dzięki temu odpowiadamy na potrzeby klientów, szczególnie tych, którzy lubią być „na czasie”. Z licznych trendów obowiązujących na świecie, razem z firmą NetPOS wybraliśmy te, które doskonale sprawdzą się w gastrobiznesie. – Wdrażając oprogramowanie i różnego rodzaju sprzęt w lokalach gastronomicznych, mamy przyjemność gościć u klientów prowadzących restauracje, bary, pizzerie w całej Polsce. Zauważaliśmy, że restauratorzy szukają nowych rozwiązań i pomysłów na wyróżnienie swojego lokalu. Coraz częściej ich pomysły mile zaskakują i sprawiają, że dane miejsca stają się wyjątkowe i wyjątkowo smaczne – komentuje Rafał Marek, prezes firmy NetPOS.

Regionalne jest najlepsze
Lokalność produktów i potraw, to jeden z trendów, który od pewnego czasu wkracza do branży gastronomicznej. Pierwszym jego przejawem była moda na tzw. chłopskie chaty z typowo polskim jadłem. Obecnie ten trend ewoluuje w bardziej subtelnym kierunku, gdyż każdy region Polski może pochwalić się ciekawymi i typowymi dla danej krainy geograficznej potrawami. Warto to wykorzystać i rozpoznać dobrze tradycyjną kuchnię naszego regionu, a na pewno znajdą się w niej „smaczki” warte uwagi, które dobrze podane będą wabikiem na klientów.

Jednak lokalność, to nie tylko lokalne potrawy, ale także produkty kupowane u lokalnych lub regionalnych dostawców. Takie składniki są zawsze świeże, gdyż kupowane blisko od miejsca prowadzenia restauracji nie mają szansy się popsuć podczas długiej dostawy, czy też długiego leżakowania w chłodniach hurtowni. Co ważne, takie podejście pomaga w promocji miejsca, gdyż jeśli my wspieramy lokalnych producentów, to oni nie omieszkają wspomnieć o ciekawej restauracji w swoim otoczeniu.  Regionalizacja to także serwowanie lokalnych napojów. Dlatego lokalne piwo z prywatnych warzelni, wino z okolicznych winiarni czy soki, to dobry sposób na uzupełnienie i wyrażenie oferty menu. 

Liczy się nazwisko, ale czy tylko?
Klienci wybierają restaurację po tym jaką kuchnię serwuje, jak smakują dania oraz coraz częściej po tym kto odpowiada za to co mają na talerzu. Smaczna kuchnia przyciąga, ale podobnie działa popularność szefa kuchni. Słyną oni nie tylko ze znanego nazwiska, ale i ze stylu, smaku i osiągnięć. Dobra wiadomość jest taka, że znani szefowie kuchni coraz częściej rezygnują z pracy w prestiżowych restauracjach, na rzecz małych, klimatycznych knajpek, gdzie mogą się pochwalić swoim kulinarnym talentem. Wielu z nich wybiera lokale w pobliżu dworców, dzięki czemu podnosi się prestiż takich lokalizacji. Zatem mały lokal, nieznany szerokiej publiczności lokal może przyciągać nazwiskiem. Jednak sprostanie temu trendowi może być trudne ze względu na stawki takich szefów kuchni, ale ze względu na oczekiwane zyski z tej inwestycji może warto zaryzykować i pokusić się o zatrudnienie „nazwiska”?

Nowe zadania szefa kuchni
Własne dżemy, ogórki kiszone, kompoty, czy na miejscu wypiekany chleb lub ręcznie robione lody, to trend coraz śmielej wkraczający do restauracji. Robienie wszystkiego na miejscu, własnoręcznie przez kucharza danego lokalu, to wartość dla klientów. Dzięki temu klient ma pewność, że dane potrawy są zdrowe, gdyż nie zawierają sztucznych składników i ulepszaczy. Świadczy to również o wszechstronności kucharza, który w kuchni potrafi wyczarować praktycznie wszystko.

Teraz liczy się Eco
Eco – to jeden z silniejszych trendów w gastronomi, który jest odpowiedzią na ogólnoświatową modę zdrowego stylu życia. Ludzie chcą jeść zdrowiej, dlatego szukają produktów lekkich, nie przetworzonych, stąd ogromne zainteresowanie warzywami i ziołami, a do łask wracają również wszelkiego rodzaju kasze, groch, czy fasola. Dlatego warto rozważyć wprowadzenie do menu potraw lekkich, zdrowych, a wręcz fit, które będą szczególnie docenione przez klientów np. na diecie lub po prostu preferujących lżejszą kuchnię.

Całkiem nowe połączenie
Nietuzinkowe i zaskakujące połączenie smaków? To coś, co może zaskoczyć gości i sprawić, że będą chętnie wracać do naszej restauracji, aby spróbować wszystkich dań z karty. Zatem warto eksperymentować w kuchni i łączyć smaki np. słodkie ze słonymi lub produkty, np. mięso i czekolada. 

Dzieci mile widziane
Lokale dla rodzin, to miejsca, w których dzieci nie siedzą cały czas przy stołach, ale w specjalnie przeznaczonych dla nich przestrzeniach, np. w kącikach lub salach zabaw. Rodzice z dziećmi, to spora grupa klientów, która chętnie korzysta z różnego rodzaju usług. Jednak chętniej wybierają miejsca przystosowane dla maluchów, a szczególnie te, które zapewnią najmłodszym rozrywki i po prostu nie pozywają im się nudzić. Dlatego udogodnienia dla dzieci w postaci specjalnie przystosowanych stolików, łazienek, miejsc zabaw i oczywiście menu, to strzał w dzieciatkę. Takie restauracje idealnie łączą potrzeby zarówno tych małych, jak i nieco bardziej doświadczonych smakoszy. 

Materiał opublikowany na portalu Horecanet.pl