Proste sposoby, aby klienci wracali do restauracji

[11.04.2016] Biznes, także w branży gastronomicznej, to nieustająca walka o klienta. Rosnąca konkurencja sprawia, że restauratorzy szukają nowych sposobów promocyjnych, przyciągających smakoszy do lokalu. Okazuje się, że wystarczą proste zabiegi. Pomagają w tym systemy zniżek, ubrane w takie formy jak rabaty, promocje, programy lojalnościowe.

Ciekawy wystrój, miła obsługa, smaczne jedzenie, to gwarancja sukcesu restauracji. Niestety, liczba lokali, które mogą się tym pochwalić, stale rośnie. Klienci natomiast lubią próbować dań w różnych miejscach, ale można ich zachęcić, aby wybrali właśnie naszą restaurację lub po udanej wizycie w lokalu, ponownie do niego wrócili.    

Kupony – prosty i sprawdzony sposób

Kupony promocyjne są chętnie wykorzystywane przez młodych ludzi, dlatego po ten sposób promocji sięgają miejsca typu fast food, adresowane głównie do młodzieży, ale nie tylko. Promocyjne ceny zestawów kuszą do większych zakupów i stają się idealnym narzędziem zwiększającym kwotę pojedynczego rachunku. Z tego rodzaju promocji lokalu korzysta między innymi McDonald's, Berlin Doner Kebap oraz North fish. Choć wydaje się to jedynie prostym zabiegiem, który nie ma racji bytu w dłuższej perspektywie, to okazuje się to wspaniałym narzędziem marketingowym. Kupony to łatwy do wdrożenia sposób na zyskanie większej klienteli. Kupony można też nazwać w kreatywny sposób, jak to uczyniło North Fish, którzy zdecydowali się na nazwę „fishbony” bezpośrednio łączące charakter ich restauracji z samą promocją.

Karty i programy lojalnościowe

Karty proponowane są klientom praktycznie w co drugim sklepie, czy stacji benzynowej. Powoli wkraczają także na rynek gastronomiczny. Pizza hut już dawno wdrożyła system kart lojalnościowych z nagrodami. Takie rozwiązanie wymaga jednak oprogramowania, które będzie pilnowało baz danych i systemu odbioru nagród. To skomplikowane procedury, z którymi człowiek sobie nie poradzi, dlatego tutaj do pomocy wkraczają systemy POS. - Jeżeli restaurator zdecyduje się na karty lojalnościowe, może liczyć na wsparcie specjalnego modułu oprogramowania do zarządzania restauracją, który zlicza punkty, a samo uruchomienie takiej usługi jest możliwe po krótkim przeszkoleniu przez każdego pracownika lokalu - przekonuje Rafał Marek, prezes zarządu firmy NetPOS.

Rabaty i promocje

Kolejnym, ciekawym sposobem na promocję lokalu są przeznaczone dla wąskiej grupy odbiorców dodatkowe rabaty na zakup. Restauracje przy trasie często oferują dodatkowe obniżki np. przy okazaniu dowodu rejestracyjnego, bądź prawa jazdy na motocykl. Restauracja oferująca kebaby, czy zapiekanki często decyduje się na zniżkę dla studentów. Subway w pobliżu szkół posiada niejednokrotnie promocyjne ceny po okazaniu legitymacji szkolnej. Takie oferty kuszą i ludzie często decydują się na odwiedzenie lokalu ze względu na nie, a jak wiadomo, jeśli klient pojawi się raz i wyjdzie z pozytywnym wrażeniem, to wróci. Ciekawą, zdaje się, opcją jest także dodawanie upominku do konkretnego zamówienia, bądź klienta. Baloniki dla dzieci, czy guma Orbit do zamówień online. Takie pozornie nic nie znaczące podarunki dają klientowi dodatkową satysfakcję i chęć odwiedzenia lokalu ponownie.

Happy hours

Dodatkową zachętą do odwiedzenia lokalu są tzw. happy hours, podczas których oferowane są promocyjne ceny, bądź specjalne dodatki do dań. Tego typu promocja przede wszystkim sprawdza się w barach i pubach, gdzie w doskonałej cenie można zakupić napoje alkoholowe w konkretnych godzinach i dniach. Jednak z powodzeniem wprowadzone zostało to również w lokalach gastronomicznych, gdzie np. do konkretnej godziny, wybrane danie jest tańsze. To rozwiązanie może pomóc w zapewnieniu sobie klientów w godzinach, gdzie normalnie nie ma zainteresowania, bądź zyskać w oczach klientów na tle konkurencji podczas najbardziej atrakcyjnych godzin, czy dni.

POS - na jakie wsparcie możesz liczyć

Systemy dla gastronomii zdecydowanie ułatwiają wdrożenie programów lojalnościowych. Mało tego, pozwalają nawet uniknąć dodatkowego nakładu finansowego w postaci zatrudniania firm specjalizujących się w tego rodzaju usługach. Okazuje się, że samo stworzenie programu lojalnościowego, czy promocji, jest banalnie proste przy pomocy oprogramowania. - Wystarczy wejść do zakładki programy lojalnościowe i stworzyć go za pomocą szeregu ciekawych szablonów – wyjaśnia Rafał Marek z NetPOS. - Promocje dodaje się praktycznie dwoma kliknięciami, podobnie jak Happy Hours. Systemy POS powstały z myślą o kliencie, który nie ma czasu na czasochłonne kreowanie programów lojalnościowych i skomplikowanych ustawień. Największym atutem takiego oprogramowania jest dokładność, łatwość w kreacji promocji i, przede wszystkim, system analityczny, który pozwala wskazać program lojalnościowy, który zyskał najlepsze wyniki sprzedażowe. Oferowane przez nas rozwiązania IT posiadają wszystkie wymienione narzędzia, a dodatkowo doradzamy w wyborze najbardziej efektywnych narzędzi dla konkretnego modelu biznesowego restauratora – dodaje.

Materiał opublikowany na portalu Horecanet.pl