Innowacyjne systemy wsparcia ułatwieniem dla przedsiębiorców

[27.03.2017] Wobec zwiększenia możliwości technologicznych i ich wykorzystania w biznesie, podstawowym wyznacznikiem jakości w hotelach są rozwiązania usprawniające obsługę klientów i zarządzanie obiektem. Wielu właścicieli hoteli  korzysta w codziennej pracy z programów i systemów elektronicznych, zapewniających wsparcie w pracy i kontrolę wszystkich obszarów działalności.

 Systemy BMS

Systemy zarządzania budynkami (BMS – Building Management Systems) zyskują coraz większą popularność w obiektach noclegowych. Hotelarze decydują się korzystać z technologii, obserwując zmieniające się trendy w branży. Systemy BMS powstały z myślą o zapewnieniu komunikacji między systemami elektronicznymi stosowanymi w obiektach hotelowych, a personelem zarządzającym. Technologia pozwala kontrolować pracę instalacji elektrycznych, ogrzewania i wentylacji oraz dostosowywać ich działanie do panujących warunków. Obecnie możliwe jest połączenie wszystkich elementów technicznych i automatycznych w hotelach i zarządzanie ich funkcjonowaniem z jednego miejsca.

Co więcej,  systemy zarządzania budynkami pozwalają rejestrować i na bieżąco analizować zapisywane dane. Dzięki temu przedsiębiorca może kontrolować funkcjonowanie poszczególnych elementów i szybko reagować na ewentualne usterki oraz sytuacje kryzysowe.

Systemy BSM zapewniają przedsiębiorcom szereg korzyści i udogodnień:

  • pozwalają obniżyć koszty zużywania energii elektrycznej,
  • zwiększają wydajność personelu (komunikacja wewnętrzna),
  • usprawniają proces konserwacji budynków,
  • minimalizują ryzyko „czynnika ludzkiego”,
  • pozwalają analizować proces rozwoju obiektu hotelowego.

 

-„Systemy zarządzania budynkami nie wyręczają człowieka w codziennej pracy, lecz pozwalają zaoszczędzić czas, którego tak często brakuje personelowi i przedsiębiorcom. Marginalizują ryzyko popełnienia błędu, wynikającego z pośpiechu, wskutek dużej ilości zadań do wykonania”. - mówi Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS.

Systemy kontroli dostępu

Systemy kontroli dostępu stały się nieodłącznym elementem obiektów usługowych (hotelowych, gastronomicznych). Pozwalają kontrolować dostęp do poszczególnych pomieszczeń hotelowych, dzięki specjalnym kartom lub identyfikatorom osobistym. Stosując odpowiednie moduły, system umożliwia nadanie uprawnień do poruszania się w określonych strefach w hotelu. Pracownicy otrzymują dostęp do pomieszczeń służbowych, natomiast goście hotelowi otrzymują karty dostępu do zarezerwowanych pokoi. W przypadku zgubienia lub zniszczenia karty, personel posiada możliwość zablokowania dostępu do konkretnego pokoju.

Kontrola dostępu pozwala  również na bieżąco śledzić czas pracy personelu. Pracownicy rejestrują się do systemu przed rozpoczęciem pracy i po jej zakończeniu.

„Wykorzystanie systemów kontroli dostępu zwiększa komfort i prywatność gości podczas pobytu w hotelu. Goście otrzymują indywidualny klucz dostępu do pokoju, dzięki czemu mogą zabezpieczyć swoją własność prywatną. Systemy ułatwiają również pracę personelu, uniemożliwiając wejście do pomieszczeń służbowych osobom niepożądanym”. - dodaje Rafał Marek.