Branża hotelowa inwestuje w nowe technologie

[15.03.2017] Obecnie nie tylko lokalizacja, dojazd czy standard, a wdrożone technologie są wyznacznikami sukcesu obiektu noclegowego. Niezależnie od tego czy mowa o ekskluzywnym hotelu, czy o nisko budżetowym obiekcie właściciele muszą stale konkurować. Stąd na bieżąco zmieniana jest oferta, dodawane są nowe rozwiązania, popoprawiana jest jakość.  Osoby odpowiedzialne za zarządzanie obiektami noclegowymi prześcigają się we wdrażaniu nowinek technologicznych. Jak nie zostać w tyle za konkurencją? W jaki sposób zarządzać hotelem by był chętnie wybierany przez gości? 

Obiektów noclegowych stale przybywa, według danych GUS już w 2015 roku działało 2316 hoteli, gdzie w roku poprzednim było ich o 2,9 proc. mniej. To duży odsetek biorąc pod uwagę tak zmienny rynek. Warto zaznaczyć, że tendencja ta nadal się utrzymuje, dlatego niezwykle ważne jest by obiekty nadążały za zmianami technologicznymi. Jakie korzyści może przynieść wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w hotelu? 

Liczby nie kłamią. Ostatnie lata pokazały, że branża hotelowa stale się rozwija, a ilość obiektów noclegowych regularnie wzrasta. Najlepiej obrazuje to raport firmy Christie & Co, z którego wynika, że (w porównaniu do roku 2006) w 2015 odnotowano wzrost liczby hoteli o 79 proc. Aby dorównać konkurencji właściciele muszą wprowadzać do swoich lokali nowe rozwiązania. Nowoczesne hotele, pensjonaty czy hostele to wysoce zaawansowane technologiczne obiekty wyposażone w rozbudowane systemy automatyki budynkowej, kontroli dostępu, skomputeryzowanej recepcji czy restauracji. – „Udogodnienia technologiczne można bez trudu dostosować do wielkości oraz oferty danego hotelu. Modułowa budowa oprogramowania do zarządzania hotelem pozwala na elastyczne dopasowanie rozwiązań do faktycznych potrzeb obiektu noclegowego oraz na rozbudowę systemu o kolejne funkcjonalności w późniejszym terminie” – przekonuje Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS.
Jednym z programów, które sprawdzą się w obiektach noclegowych różnej wielkości i o różnym standardzie jest NetPOS Hotel, który jest rozwiązaniem często wybieranym przez menadżerów i właścicieli hoteli.

Powody, dla których warto zainwestować w technologię

Nowoczesne rozwiązania umożliwiają sprawną komunikację między personelem oraz ułatwioną pracę na linii obsługa a hotelowi goście. Technologia ta umożliwia na bieżąco zapisywać wszelkie informacje dotyczące klientów, dzięki czemu osoby odpowiedzialne za obsługę gości mogą na bieżąco reagować na potrzeby zgłaszane przez gości.

-„W przypadku, gdy gość hotelowy zgłosi recepcji np. uczulenie na niektóre składniki lub  szkodzi mu przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach, zarówno kuchnia, jak i personel odpowiedzialny za przygotowywanie pokoju od razu otrzymają taką informację. Kluczem, w tym przypadku, jest błyskawiczne działanie. Dzięki temu hotel zyskuje opinię obiektu, w którym potrzeby gości stawiane są na pierwszym miejscu” – opowiada Aleksander Gawęda, specjalista firmy NetPOS, który na co dzień zajmuje się wdrażaniem sprzętu i oprogramowania dla branży hotelowej.

Systemy zaprojektowane z myślą o pracy w obiektach noclegowych, w tym system NetPOS Hotel, zostały stworzone tak, by jak najbardziej zoptymalizować pracę w hotelu. Klienci nie znają mechanizmów działania systemów, dostrzegają jednak korzyści, które faktycznie otrzymują.

Liczy się komfort gości

Najlepsza jakość obsługi, która wpływa na komfort gości, to główny cel każdego właściciela hotelu. Zadowolony gość doceni m. in. dostępność informacji. W tym aspekcie systemy dla hoteli także przychodzą z pomocą – dzięki oprogramowaniu współpracującemu z telewizją hotelową oraz serwisami rezerwacyjnymi, klienci mają dostęp do pełnej oferty obiektu, mogą szybko zarezerwować pokój bez obaw wystąpienia tzw. overbookingu, a będąc w hotelu są powiadamiani o zniżkach lub dodatkowych usługach. Systemy działające w hotelach są narzędziem ułatwiającym pracę oraz komunikację, a jednocześnie stanowią skuteczne narzędzie marketingowe. - „Telewizja hotelowa to rozwiązanie, które przynosi szereg korzyści. Za jej pomocą można przedstawić gościom nie tylko ofertę hotelu oraz zniżki, ale także informacje o atrakcjach w okolicy oraz zaproszenie na imprezy organizowane w obiekcie” - przekonuje Aleksander Gawęda.

Technologia wspiera hotele

Nowoczesne rozwiązania, które wdrażane są w hotelach mają na celu poprawę jakości pracy osób odpowiedzialnych za zarządzanie obiektem. Dzięki oprogramowaniu prostsze staje się kontrolowanie wszystkich działów obiektu. System generuje raporty oraz statystyki dotyczące m. in. obłożenia, dochodów oraz poniesionych kosztów. - „Wdrożona w hotelach technologia sprawia, że osoby odpowiedzialne za zarządzanie mogą w łatwy i prosty sposób dokonać analizy wszystkich działów w hotelu. Wszystko za sprawą licznych raportów i analiz, które są generowane automatycznie, dzięki czemu kadra zarządzająca może na bieżąco sprawdzać wszelkie dane. Podobnie jeżeli chodzi o pracę personelu czy dostępność produktów niezbędnych do pracy kuchni. Za jednym kliknięciem myszką możemy uzyskać wszystkie kluczowe informacje” – dodaje Aleksander Gawęda.