Nowe technologie sposobem na sukces hotelu

[08.02.2017] Technologie, które jakiś czas temu były nowością w branży, dzisiaj wdrożone są już niemal w każdym obiekcie noclegowym. Stają się poniekąd standardem jeżeli chodzi o rozwiązania stosowane w hotelach. Takie udogodnienia jak bezpłatne Wi-Fi to już konieczność nawet w tych najmniejszych ośrodkach. Coraz częściej goście mogą napotkać również stoiska do samodzielnego meldunku oraz telewizję.

Obecnie w branży działa niezliczona liczb obiektów, które w swojej ofercie mają usługi noclegowe. Jednak każdy z nich rządzi się własnymi prawami. Dlatego tak ważna jest modułowa budowa oprogramowania do zarządzania obiektem. Małe ośrodki skupiają się na podstawowych funkcjonalnościach takich jak obsługa rezerwacji czy kontrola obłożenia. Większe obiekty stawiają zaś na systemy, dzięki którym będą mogły wykonywać większą ilość operacji np. zarządzanie SPA oraz restauracją.

Osoby działające w branży doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak istotna jest znajomość potrzeb gości. Aby było możliwe ich spełnienie warto obserwować ich przyzwyczajenia oraz gromadzić informacje na temat ich preferencji. Dla przykładu, jeśli goście małego obiektu chcą dokonywania płatności kartą, warto zastanowić się nad wdrożeniem terminali.

- „Systemy zaprojektowane z myślą o hotelach umożliwiają gromadzenie wielu cennych informacji dotyczących obiektu oraz upodobań gości. Programy zbierają wszystkie dane w jednym miejscu, dzięki czemu zarówno pracownicy, jak i osoby odpowiedzialne za zarządzanie mogą w każdej chwili się z nimi zapoznać” – przekonuje Rafał Marek, prezes firmy NetPOS, zajmującej się sprzedażą sprzętu i oprogramowania dla hoteli.

Zmiany w branży noclegowej

Współczesny hotel posiada m.in. tablety oraz telewizję za pośrednictwem których przekazywane są informacje na temat oferty obiektu, karty dostępu zamiast kluczy do pokoi, dotykowe panele w zamian za piloty oraz zdalnie sterowany monitoring czy system grzewczy. Z badań przeprowadzonych przez portal HRS w 2014 roku wynika, że nowe technologie są coraz częściej wdrażane w hotelach. Już wtedy, aż 32 proc. gości wolałaby obsługiwać światło, klimatyzację oraz telewizję za pomocą jednego urządzenia, bez konieczności używania różnych pilotów i włączników.

- Systemy hotelowe  są na bieżąco rozbudowywane, tak by zarządzanie obiektami mogło być jeszcze sprawniejsze. Oprogramowanie NetPOS Hotel to technologia, która została stworzona w odpowiedzi na aktualne potrzeby branży. Staramy się zawsze dostosowywać możliwości systemów do rosnących wymagań klientów. Dzięki temu mamy pewność, że wdrażane technologie sprawdzą się w danym obiekcie – dodaje Rafał Marek z NetPOS.

Jakich funkcjonalności są kluczowe dla branży?

Hotelarze mogą znaleźć na rynku wiele systemów, które wspierają zarządzanie obiektem noclegowym. Warto wybrać takie oprogramowanie, które posiada najbardziej przydatne funkcje z punktu widzenia zarządzającego oraz pracowników hotelu. Jedną z głównych funkcji jakie oferuje system jest zarządzanie rezerwacjami, dzięki której personel może zajmować się zarówno pojedynczymi, jak i grupowymi zamówieniami. System współpracuje z Channel Managerami oraz popularnymi serwisami rezerwacji on-line. Kolejną przydatna funkcją jest raportowanie. Posiadając wszystkie dane związane z obiektem w jednym miejscu, kadra zarządzająca może z łatwością dokonywać analizy sprzedaży, magazynów czy zakupów. Hotelarze mogą w dowolnej chwili sprawdzić obłożenie obiektu oraz kontrolować pracę personelu.

Właściciele obiektów noclegowych decydują się na wdrożenie oprogramowania dla hoteli również w celu usprawnienia komunikacji między pracownikami, a tym samym poprawy wydajności funkcjonowania hotelu. Systemy PMS pozwalają na bieżąco dzielić się informacjami zarówno z samym personelem, jak i z konkretnymi gośćmi. Pracownicy mogą  przesyłać klientom wybrane wiadomości,  informować ich o aktualnych promocjach, czy nawet zachęcać do skorzystania z oferty hotelu. Systemy przeznaczone do pracy w hotelach są również przydatne z punktu widzenia osób zarządzających obiektem, które mogą bezpośrednio kontaktować się z pracownikami.