„Klient nasz pan” – czyli o najmłodszych gościach w restauracji

[03.02.2017] Najmłodsi klienci restauracji stanowią bardzo ważną grupę klientów. To właśnie oni bardzo często przekonują swoich rodziców do odwiedzenia danego lokalu. Czy istnieje sposób na przyciągnięcie małych klientów do swojego obiektu? Jak zdobyć ich serce?

Branża gastronomiczna już poznała siłę najmłodszych gości, dlatego lokale coraz częściej w swojej ofercie uwzględniają potrzeby i upodobania tych wyjątkowych klientów. Restauracje robią to na różne sposoby. Jedne przygotowują specjalne menu, inne zaś dbają o ich rozrywkę przygotowując kąciki zabaw. Coraz częściej na najmłodszych czekają również specjalne atrakcje takie jak teatrzyki, czy spotkania z klaunem.

Jak zatem zadbać o komfort najmłodszych gości i sprostać ich wymaganiom? Może w tym pomóc oprogramowanie dla gastronomii.

Pamiętaj o najmłodszych smakoszach

Technologia dla gastronomii to w dużej mierze komfortowa praca personelu i sprawna obsługa klientów . I tutaj może pojawić się pytanie jakie może to mieć znaczenie dla najmłodszych klientów?

Przede wszystkim należy rozpocząć od menu dla maluchów. Jak wiadomo, coraz więcej lokali decyduje się na jego wprowadzenie, a systemy POS mogą to tylko ułatwić. Dzięki temu, że wszystkie informacje o poszczególnych pozycjach w menu znajdują się w systemie wystarczy, że pracownicy włączą oprogramowanie i sprawdzą jaką gramaturę ma mieć dana potrawa i z jakich składników ma się składać. Bardzo często menu dla dzieci jest okrojoną wersją standardowego menu, z tymi małymi wyjątkami, że potrawy, które się w nim znajdują nie zawierają niektórych składników np. chilli, czy innych przypraw. Dostęp do takich informacji jest niezwykle ważny z punktu widzenia personelu oraz klientów.

Co więcej, dzieci bardzo często są uczulone na wiele produktów spożywczych, dlatego wiedza o dokładnej zawartości każdej  pozycji w menu, pozwoli uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji zjedzenia produktów zawierających alergeny. 

Zaskocz najmłodszych gości

Wiele restauracji, które mają w swojej ofercie menu dla dzieci, idąc za ciosem wprowadza również dodatkowe atrakcje dla tych młodszych smakoszy kuchni. Bardzo często w lokalach urządzane są „kinder bale”, organizowane są warsztaty kulinarne dla najmłodszych czy nawet zapraszani są specjalni goście tacy jak np. klauni oraz magicy, którzy swoimi występami mają zabawiać najmłodszych klientów.

„Decydując się na prowadzenie restauracji, która w swojej ofercie ma również usługi dodatkowe takie jak organizacja przyjęć warto jest wdrożyć systemy POS dla gastronomii. Pomogą one kontrolować zamówienia, ułatwią nadzór nad rezerwacjami oraz zapewnią pełne informacje związane z danym wydarzeniem wszystkim członkom załogi” – przekonuje Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS.

Mając wgląd w harmonogram wszystkich imprez łatwo jest zaplanować ile osób ma być w danym dniu na zmianie. Mając wiedzę dotyczącą ilość gości, można efektywniej planować zamówienia. Nie ma miejsca również na błędy w komunikacji między personelem. Wdrożenie systemów POS do restauracji, które nie zapominają o najmłodszych klientach, to również uproszczone przyznawanie rabatów, czy wprowadzanie kart lojalnościowych dla stałych bywalców.

Postaw na wygląd lokalu

Lokal nastawiony na najmłodszych klientów musi również zapraszać swoim wystrojem. Dzieci docenią kolorowe stoliki, lady  odpowiedniej wysokości czy kąciki zabaw. Wydawać by się mogło, że to niewiele, ale z perspektywy najmłodszych smakoszy to całkiem dużo. Mając miejsce do zabawy, pozwolą rodzicom spokojnie zjeść posiłek, a sobie zagwarantują rozrywkę.

Miejsca przyjazne dzieciom oferują również szereg udogodnień takich jak np. krzesełka do karmienia na sali czy przewijaki w łazience. Restauracje tego typu mają również specjalne zastawy stołowe oraz sztućce. Wszystko po to, by młodzi klienci dobrze czuli się w lokalu.

Co sprawia, że lokale przyjazne dzieciom są tak popularne?

Z roku na rok wzrasta ilość restauracji, w których najmłodsi goście są mile widziani. –„Zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania oprogramowaniem gastronomicznym, które wdrażane jest w lokalach przyjaznych najmłodszym klientom. Technologia ułatwia codzienną prace personelu, będąc narzędziem wspierającym zbieranie zamówień, przyjmowanie płatności oraz usprawniające komunikacje między salą a kuchnią” – dodaje Rafał Marek z NetPOS.

W lokalach, w których dzieci są mile widziane bardzo często panuje większe zamieszanie, stąd wdrożenie systemów POS może ułatwić zapanowanie nad chaosem. Uporządkowanie zamówień pozwoli na sprawne obsłużenie gości. 

Materiał opublikowany na portalu Horecanet.