Jak oprogramowanie usprawnia pracę personelu?

[27.01.2017] Zastanawiasz się nad wdrożeniem w prowadzonym przez Ciebie lokalu oprogramowania dla branży gastronomicznej? Nie do końca wiesz, jak może ono pomóc w codziennej pracy personelu oraz jak ułatwi Ci zarządzanie lokalem? Wspólnie z firmą NetPOS, przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci podjąć decyzję dotyczącą wdrożenia systemów POS w lokalu gastronomicznym. 

Codzienne trudności personelu

Pracownicy zatrudnieni w lokalach gastronomicznych często nie mają jasno określonych zadań lub mają ich bardzo dużo z różnego zakresu, bowiem przy dużym ruchu zakres obowiązków znacznie się poszerza. Każdy kelner oprócz samej obsługi klientów bardzo często jest również odpowiedzialny za bar, „zmywak” oraz sprzątanie. Duża ilość obowiązków i brak czasu powodują, że wykonanie każdego z nich z należytą starannością nie zawsze jest możliwe. W takich sytuacjach nieocenione stają się systemy POS, które ułatwiają realizację poszczególnych działań, szczególnie tych związanych z bezpośrednią obsługą klienta. Natomiast właściciele lokali, mają pełen wgląd do każdego procesu sprzedaży i obsługi klienta - mogą generować raporty i przez to na ich podstawie sprawdzać np. jak kształtuje się sprzedaż w poszczególnych dniach tygodnia Pozwala im to na ułożenie harmonogramu w taki sposób, aby w najbardziej oblegane dni nie brakowało personelu.

Ciągłe zmiany nie ułatwiają pracy


Wdrożenie systemów POS to również kontrola nad zmianami. Właściciele lokalu z dowolnego miejsca mogą modyfikować menu, korygować ceny oraz dodawać promocje. Personel  nie musi być wcześniej informowany o jakichkolwiek zmianach, wystarczy, że pracownicy uruchomią system - wszystkie korekty będą czytelne i klarowne. Dzięki temu wyeliminowany zostanie problem niedoinformowania personelu.

W lokalach, w których zostały wdrożone systemy POS istnieje możliwość bieżącej kontroli całego biznesu, dzięki czemu właściciele mogą od razu reagować na wszelkie zmiany, które mają miejsce w lokalu. Mając wgląd w stany magazynów, sprzedaż oraz zapasy mogą np. zlecić zakup dodatkowych składników, zaplanować promocję na dania, które danego dnia nie znalazły zbyt wielu zwolenników lub po prostu zamówić produkty, których zabrakło.

Łatwiejsze zarządzanie zamówieniami


Bardzo często zdarza się, że przyjmowanie zamówień jest utrudnione ze względu na dużą ilość gości,   Systemy POS to ogromna wygoda dla całego personelu. Poszczególni pracownicy mają własne tablety, na których zaznaczają wybrane przez klientów pozycje w menu. Nie ma tym samy miejsca na błędy oraz niepotrzebny chaos. Personel nie musi przepisywać ponownie zamówień. Dodatkowo, lista zamówionych z menu potraw trafia bezpośrednio do kuchni. Skraca to czas potrzebny na przyjęcie zamówienia oraz jego realizację.

Kelnerzy mogą zaznaczyć również szczególne preferencje gości np. kiedy nie chcą któregoś ze składników w daniu bądź pragną zamienić którąś z pozycji w zestawie. Dzięki temu mogą przesłać pełną informacje odnośnie poszczególnych zamówień bezpośrednio do kuchni. Co więcej, kelnerzy mając stały dostęp do systemów POS, mogą w każdej chwili edytować zamówienie dodając do niego dodatkowe pozycje takie jak np. deser lub kolejny napój. Systemy POS posiadają również funkcję łączenia zamówień, dzięki czemu klienci mogą kilkakrotnie dodawać do rachunku kolejne pozycje z menu i następnie łączyć je wszystkie w jedno, wspólne zamówienie.

Systemy POS wspierają obsługę klientów


Systemy gastronomiczne wdrażane w lokalach posiadają możliwość rozliczania wielowalutowego, dzięki czemu pracownicy mogą przyjmować płatności również w obcych walutach. Ogranicza się tym samym możliwość pojawiania się błędów związanych ze źle przeliczoną kwotą, którą musi zapłacić klient. Należy pamiętać, że możliwość dokonywania płatności w obcej walucie to ogromna wygoda dla gości, którzy nie muszą się martwić o to, czy wymieniona gotówka wystarczy im na pokrycie rachunku za posiłek.

Systemy POS są urządzeniami kompatybilnymi, z łatwością można je łączyć ze sprzętami preferowanymi takimi jak np. wagi. W lokalach, w których sprzedaje się produkty na wagę można szybko sprawdzić gramaturę konkretnej pozycji, jednocześnie podając dokładną wartość zamówienia. Pracownicy nie muszą zapisywać wagi poszczególnych potraw na kartce, a następnie wprowadzać jej do systemu. To ogromna wygoda dla personelu  i jednocześnie sposób na uniknięcie błędów.

Materiał opublikowany na portalu Horecanet.pl