Hotel z wysokim IQ

[18.01.2017] Recepcja, w której wita nas dotykowy tablet, klucz do pokoju przesłany na smartfona, rezerwacja pokoju online zaraz po przyjeździe i treść dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta – tak właśnie maluje się przyszłość hoteli. Poznajcie najważniejsze funkcje systemów BMS dla hoteli wybrane przez firmę NetPOS, oferującą i wdrażającą rozwiązania dla branży hotelowej.

Systemy BMS służące do inteligentnego zarządzanie budynkami hotelowymi są coraz powszechniejszymi rozwiązaniami stosowanymi w obiektach hotelowych. Systemy umożliwiają kontrolowanie i zarządzanie wszystkimi istotnymi instalacjami w hotelu, takimi jak np. automatyczna rezerwacja pokoi, sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją, kontrola zasilania energią elektryczną i nadzór nad siecią telekomunikacyjną i komputerową. 

System BMS, najważniejsze funkcje:

1. Ochrona przeciwpożarowa – systemy posiadają technologię, która na bieżąco reaguje na zagrożenia, w tym również na pożary. System wykrywa niebezpieczeństwo i informuje o nim odpowiednie służby oraz osoby znajdujące się w bezpośrednim zagrożeniu, dzięki czemu możliwa jest ich szybka ewakuacja.
2.  Zasilanie awaryjne – technologia zastosowana w hotelach pomaga również w przypadku braku zasilania w obiekcie noclegowym. Dzięki temu cały obiekt może normalnie funkcjonować, nie ma potrzeby przerywania konferencji, spotkań biznesowych, czy przyjęć.
3. Alarm i monitoring – oprogramowanie dla hoteli umożliwia stały monitoring całego obiektu, dzięki czemu można wykryć wszelkie zagrożenia. Zdaje on również egzamin w sytuacjach kryzysowych, gdy konieczne jest wyjaśnienie nieporozumień i niejasności. Systemy posiadają alarmy, które informują o wszystkich próbach dostępu przez osoby niepowołane do miejsc szczególnie ważnych m. in. sal konferencyjnych czy hotelowego sejfu. 
4. Oświetlenie – dzięki systemom BMS można zdalnie sterować oświetleniem w całym obiekcie noclegowym oraz dostosowywać jego jasność do warunków pogodowych oraz pór dnia. 
5. Sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją – system BMS dla hoteli pozwala z poziomu recepcji zmieniać temperaturę panującą w poszczególnych pomieszczeniach.

– Zarówno sam system, jak i personel mogą zmieniać temperaturę panującą w poszczególnych pokojach czy salach konferencyjnych. Na przykład mając wiedzę, że w danej sali konferencyjnej będzie miało miejsce jakieś spotkanie można zdalnie z wyprzedzeniem włączyć tam klimatyzację - Rafał Marek, prezes firmy NetPOS, zajmującej się sprzedażą i wdrażaniem oprogramowanie dla biznesu.

Jakie jeszcze zmiany przyniesie technologia?
W obiektach, w których technologia zajmuje jedno z kluczowych miejsc nie można zapomnieć o pokojach. Klienci mogą mieć do nich dostęp za pomocą magnetycznych kluczy, a w niedalekiej przyszłości również za pomocą telefonu. Wszystkie treści udostępniane gościom są dobrane do ich preferencji i prezentowane tak, aby były dla nich atrakcyjne. Personel w każdej chwili może poinformować o wyjątkowych promocjach, które aktualnie mają miejsce w obiekcie, mogą zaprosić na specjalną kolacje bądź zaproponować zabiegi w spa.

Zmiany czekają także recepcję. Technologia z pewnością zastąpi kiedyś ludzi i w recepcji to dotykowe wyświetlacze będą witały gości. Każdy z klientów będzie mógł na tablecie odhaczyć swoje przybycie do obiektu, czy też wymeldowanie. Znajdzie tam również wszystkie niezbędne informacje związane z obiektem, restauracjami czy hotelowym spa. Wszystkie informacje będą również dostępne na telefonie komórkowym.

- Technologie dedykowane pracy w hotelach wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów dlatego idąc przykładem linii lotniczych, przy których coraz częściej cały proces zakupu biletu odbywa się właśnie za pomocą telefonu, dają możliwość stałego dostępu do rezerwacji. Każdy klient może sprawdzić dostępność terminów, może dokonać rezerwacji, a nawet zaplanować sobie cały pobyt w hotelu – dodaje Rafał Marek z NetPOS

Materiał opublikowany na portalu Horecanet.pl